BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

Saatte 50 km süratle giderken;

 

* 0.6 saniyelik bir reaksiyon süresi içinde kat edilen mesafe 8,3 metre,

 

* Reaksiyon süresinin ardından gelen frenleme mesafesi 12 metre,

 

* Anında tepki gösterilse bile,durma mesafesi en iyi durumda 20-30 metre,ancak azami frenleme noktasına ulaşmak genelde 1 saniye gerektirdiği için söz konusu durma mesafesi  25 metreye kadar çıkabiliyor.

 

 

Kazaların Başlıca 10 Nedeni

 

1-Virajda kontrolü kaybetmek ve karşı yöne geçmek.

 

2-Kavşakta geçiş önceliği olan sürücünün tepkisel davranışını hesaba katamamak.(Sürücü tehlikeyi sezmiş ancak sakınamamıştır)

 

3-Sürücünün seyrettiği şeride başka bir sürücünün tecavüz etmesi.

 

4-Işıklı bir kavşakta manevra yapmaya çalışmak.

 

5-Dur işaretli kavşakta dikkatsizce geçmeye çalışmak.

 

6-Sollamak

 

7-Geçiş önceliği olan bir araç kavşağa girerken,aniden sağa veya sola dönmek.

 

8-Kavşaklarda yaşanan diğer durumlar.(Karşıdan gelen araçlar.yayalar vs.)

 

9-Sağa öncelik tanımak.

 

10-Alkollü otomobil kullanmak.

 

Trafik kazalarıyla mücadele edebilmek için küçükten büyüğe,kamuoyu ve toplumun duyarlı hale getirilmesi eğitilmesini sağlamak gerekir.Trafik kazalarının %80’inin nedeni insan kaynaklı hatalardır.

 

 

TEPKİ SÜRESİ

 

Acil bir durum karşında bireyin tepki göstermesi için 0,6 saniyeye ihtiyacı vardır.(Sürücünün kanındaki alkol oranı sıfırken ve davranış biçimi,yani frene basma işlemi meydana gelir.

 

GÖRÜŞ ALANI

 

Yaş,yorgunluk,bazı ilaçların kullanımı ve hız ile daralan bu alanı

 

 

Durma halinde 180 derece

 

40 km sn hızda 100 derece

 

70 km sn hızda 75 derece

 

100 km sn hızda 45 derece

 

130 km sn hızda 30 derecedir.

 

İnsanın çevresini algılama ve olayları önceden sezip görebilme kapasitesi aracın